Dzisiaj postanowiłem rozpocząć pewien eksperyment – zainspirowany sukcesem jednego wykopowego #mirko postanowiłem zacząć wrzucać ciekawe linki do wartościowych materiałów. W zasadzie będzie to moja subiektywna lista będąca zbiorem potencjalnych tematów do omówienia podczas naszego (zawieszonego w doskonałej próżni) podcastu 😉

Aby więc nie przedłużać, oto k10 linków z ciekawostkami związanymi z grami, technologią i fantastyką:

❶ http://theatln.tc/20JbKJb – Co się stanie gdy świat MMORPG umiera? Nie wszystkie gry są jak WoW i czasem przychodzi moment wyciągnięcia wtyczki – co się wtedy dzieje z postaciami i jak to wyglądało w wielkich produkcjach – czasem poetycko, czasem…apokaliptycznie. Reakcje ludzi żegnających się ze swoimi wirtualnymi znajomymi również dają do myślenia – dla wielu z nich gra to było coś znacznie więcej niż głupi zabijacz czasu.

❷ http://bit.ly/20Jdn9u – Gry, które leczą. Wraz ze niesamowicie wzrastającą popularnością VR, niedługo osiągniemy przełom związany z grami komputerowymi. Czy zbliżają się czasy w których lekarze będą przepisywać gry komputerowe jako narzędzia leczenia?

❸ http://bit.ly/20Je2I4 – „Traktują ci grę jak kawałek kiełbasy” – czyli bardzo ciekawa rozmowa z Mirosławem Dymkiem (twórca kultowych Polan, serii Earth 2140-60 i Two Worlds, a obecnie niezależny twórca gier mobilnych)

❹ http://amzn.to/20JeNRx – Lumberyard czyli nowa wersja silnika CryEngine w wersji Amazon. Główną jego cechą jest mocna integracja z Amazon Web Services oraz serwisem Twitch. Nie wiem, czy mamy spodziewać się przełomu ale różnorodność zawsze jest dobra.

❺ http://bit.ly/20JhmDg – Biurowy zjadacz czasu – nowa wersja bardzo znanego klikacza. W Cookie Clicker 2  będziecie musieli upiec jeszcze więcej ciasteczek i zatrudnić jeszcze więcej babci, aby sprostać oczekiwaniom globalnego zapotrzebowania na słodycze. Przy odrobinie szczęścia zbudujecie swoje własne ciasteczkowe imperium z całymi polami ciastkowych drzew i hordami babć gotowych do akcji 😉

❻ http://bit.ly/20JkxL6 – Hardcore Henry to film nakręcony z perspektywy pierwszej osoby i będący w zasadzie wiernym odwzorowaniem brutalnej gry akcji. Tytułowy bohater budzi się jako cyborg, wrócony z martwych dzięki swojej żonie. Niestety w chwilę po tym ona ginie a Henry rusza za zabójcami, siejąc po drodze spustoszenie i terror. Według mnie może to być albo bardzo dobry film, albo bardzo wielka klapa. Niemniej jednak pomysł wydaje się super interesujący!

❼ http://bit.ly/20Jlt1Z – właśnie ruszyła nowa księgarnia z książkami, których…nie można wydrukować. Na jej zawartość złożą się więc dzieła interaktywne, wciąż książki ale jednak istniejące tylko dzięki innym mediom takim jak muzka, filmy czy Google Maps. W założeniach ma to być miejsce dla wszystkich utworów książkowych przeznaczonych na smartfony i tablety (NIE czytniki e-booków). Ciekawe czy pojawi się tam również interaktywny komiks o Wiedźminie.

❽ http://bit.ly/1V1UQyt – Interesujące wystąpienie twórcy gry The Flock. Jeroen Van Hasselt opowiada o tym czemu (mimo ogromnego zainteresowania prasy) jego gra okazała się porażką.

❾ http://bit.ly/1QULROl – tworzysz gry niezależne? Myślisz nad nowym tytułem? Ten podręcznik pomoże ci uniknąć najczęstszych błędów jeśli chodzi o planowanie rozgrywki i priorytety.

❿ http://bit.ly/1QUNgEI – Jak uczymy komputery rozumienia obrazów. Kiedy małe dziecko patrzy na zdjęcie, potrafi wskazać proste elementy: „kot”, „książka”, „krzesło”. Obecnie komputery też potrafią to zrobić. Ale co dalej? W porywającej prelekcji Fei-Fei Li, specjalistka w dziedzinie widzenia komputerowego, zdaje relację z obecnego stanu techniki – opisując m.in bazę 15 milionów zdjęć zbudowaną przez jej zespół w celu nauczenia komputerów rozumienia obrazu – i wskazuje kluczowe kwestie, które stoją jeszcze przed nami.

 

Kolejne newsy pojawią się jutro pomiędzy 10:oo-11:00 – a jeśli chcecie otrzymywać powiadomienia innymi kanałami, zajrzyjcie na:

Stronę: http://rpgamer.pl/

Facebook https://www.facebook.com/RPGamerPL/

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.