cRPG

Pillars of Eternity

By 11 grudnia 2013 No Comments

Od wczoraj Project Eternity przestał istnieć…oficjalną nazwą projektu stało się Pillars of Eternity!

Rok po zakończeniu zbiórki na Kickstarterze, na którym developerzy zebrali rekordowe 3 986 929 dolarów, ogłoszona została oficjalna nazwa gry a światło dzienne ujrzał pierwszy zwiastun prezentujący rozgrywkę:

I to jest właśnie wiadomość na którą czekali wszyscy fani prawdziwych cRPG, gdyż gra prezentuje się absolutnie fenomenalnie. Jestem pewien, że czują to wszyscy fani starszych gier izometrycznych (Baldur’s Gate, Icewind Dale, Torment) – mamy szanse na powrót gatunku.

pe-screenshot-006-1920x1080

Wraz z ogłoszeniem nowej nazwy Obsidian udostępnił mnóstwo informacji i materiałów przybliżających grę – możecie je zobaczyć na nowej stronie Pillars of Eternity (sądzę, że warto się już zarejestrować, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście).

Ponadto pojawiło się sporo detali dotyczących samej mechaniki i decyzji projektowych. Już teraz wiadomo na pewno, że:

[bullet_list icon=”plus”]
  • w grze nie będzie wieloklasowców
  • nie będzie restrykcji rasowych przy wyborze klas
  • zrezygnowano z losowania statystyk kostkami
  • nie będzie TraK0
  • wszystkie ataki (magiczne i wręcz) będą musiały przejść rzut na trafienie
  • magowie będą mogli korzystać z różnych rodzajów broni (m.in. różdżek, broni dystansowych)
  • zmieni się system magii – w zależności od naszego doświadczenia, do wykorzystania otrzymamy konkretną liczbę zaklęć (będą limity zależne od poziomu, dnia lub danego starcia)
  • nie będzie skalowania poziomu przeciwnika do bohatera – mało doświadczeni poszukiwacze przygód będą musieli uważać na każdy swój krok (przypadkowo napotkany ogr po prostu zmiecie ich z powierzchni ziemi, mwehehehe) 😉
  • nie będzie znaczników zadań – czyli gran ie ułatwi nam namierzenia celu misji. Po prostu ‒ w starym stylu ‒ przeczytamy o zadaniach w dzienniku i na podstawie zawartych w nim informacji udamy się we wskazane miejsce.
  • nie będzie pełnego udźwiękowienia postaci – ich głosy usłyszymy tylko w nielicznych momentach (czyli tak jak w BG czy Tormencie)
[/bullet_list]

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.