aRPGArtykuły

Warhammer: End Times Vermintide – Skaveni

By 24 września 2015 No Comments

W ramach klimatyzowania się przed nadchodzącą wielkimi krokami premierą Warhammer: End Times Vermintide dzisiaj będzie trochę o Skavenach. Jeśli myślicie, że znane z popkultury zombiaki, czy popromienne mutanty to niezbyt przyjemni przeciwnicy – zdecydowanie nie chcielibyście znaleźć się w sytuacji, gdy stoicie w ciemnym zaułku skompanego w deszczu miasta Ubersreik…

Mimo iż Skaveni są jedną z najszybciej rozmnażających się ras w Starym Świecie, nie są w stanie podbić większych terenów, gdyż zajęci są wiecznymi walkami pomiędzy sobą.

Skaveni zamieszkują ogromne połacie podziemnych tuneli i miast, skutecznie maskując swoje istnienie. Wiele innych ras uważa ich za legendę, a opowieści o przypadkowych spotkaniach wkładane są między bajki. Wynika to też z faktu, że rzadko który przeciwnik przeżył spotkanie z wojownikami Skavenów.

Rasa ta wykorzystuje spaczeń (ang. warpstone), który jest esencją przemian i, jednocześnie, esencją czystego chaosu. Czarnoksiężnicy używają jej do rzucania potężnych czarów, a inżynierowie tworzą przerażające maszyny wojenne siejące wrogom śmierć, zniszczenie i zarazę. Substancja ta występuje naturalnie, pod dowolną postacią w Starym Świecie, a kontakt z nią często powoduje natychmiastowe mutacje. Z tego powodu pozostałe rasy unikają jej jak ognia.

Gamescom_Vermintide_Screenshot_006

 

Rada Trzynastu

Ponad klanami w hierarchii znajduje się Rada Trzynastu. Zasiadają w niej najbardziej wpływowi przedstawiciele Skavenów, zwani także Trzynastoma Panami Rozkładu. Obrady rady odbywają się przy prostokątnym stole, z jasno wyznaczonymi miejscami siedzenia zależnymi od wpływów poszczególnych członków. Miejsce przy węższym boku jest symbolicznie zarezerwowane dla Rogatego Szczura, boga Skavenów. Fakt, że stół jest prostokątny, powoduje, iż na przeciw siebie siedzą członkowie o porównywalnych wpływach. Skaveni są rasą bojaźliwą, która unika otwartych walk z przeciwnikiem i ucieka się do ataków na tyły, zabójstw oraz trucizn. W przypadku poczucia zagrożenia, często uciekają z pola bitwy. Cechy ta powodują także, że Rada Trzynastu bardzo często zmienia swój skład w wyniku intryg, zabójstw i zdrad a klany toczą nieustanne skrytobójcze wojny.

Źródło: Wikia

 

Po więcej informacji dotyczących samej gry zapraszam na:

Stronę: www.vermintide.com

Twitter: www.twitter.com/vermintidegame

Facebook: www.facebook.com/vermintide

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.