AktualnościaRPGcRPG

Grim Dawn – Akt II

By 10 marca 2014 No Comments

Jeśli jesteście fanami gier takich jak Path of Exile, The Incredible Adventures of Van Helsing czy Diablo (wyłączając żałosną trójkę) to na pewno ucieszy was wieść, że projekt Grim Dawn rozwija się coraz szybciej.

Już od zeszłego roku w ramach programu Steam Early Access możemy śledzić postępy budowy gry w fazie alfa, natomiast kilka dni temu udostępniony został całkiem nowy rozdział.

Akt II czyli „Stara Arkovia” pozwala nam zwiedzić nowe miejsca, poznać dalszą część historii oraz jeszcze bardziej rozwinąć swojego bohatera.

Nowości, które wprowadza Akt II:

  • dodatkowe 10+ godzin rozgrywki
  • nowy, wymagający loch zwany „Krokami Udręki” („Steps of Torment”)
  • wysadzanie przeszkód za pomocą dynamitu, naprawa budowli w celu otworzenia nowych przejść,
  • 10 nowych potworów, 23 nowych bossów,
  • postać może osiągną 35 poziom i wybierać spośród 106 umiejętności

Fajnie? No to jazda na zakupy! 😉

http://www.grimdawn.com
http://store.steampowered.com/app/219990/

O grze

Grim Dawn to mroczne połączenie akcji z elementami cRPG, stworzone przez studio Crate Entertainment, w którego skład wchodzą weterani z Iron Lore, pracujący wcześniej nad osadzonym w antycznych realiach action/cRPG Titan Quest.

Fabuła Grim Dawn rzuca gracza w sam środek mrocznego, ogarniętego wojną świata Cairn. To niegdyś dumne imperium, zostało doprowadzone do upadku w wyniku walki pomiędzy dwoma potężnymi siłami. Choć każda z nich kieruje się odmiennymi celami to rywalizacja pomiędzy nimi okazała się być zabójcza dla gatunku ludzkiego, który znalazł się o krok od wymarcia.

Podłożem konfliktu pomiędzy najeźdźcami stała się walka o ciała ludzkie, które dla jednej ze stron stanowią zasoby pozwalające rosnąć w siłę. Druga, aby do tego nie dopuścić, dokonuje eksterminacji rasy ludzkiej pozbawiając swoich wrogów możliwości czerpania korzyści z powłok cielesnych mieszkańców Cairn. Wojna pomiędzy najeźdźcami okazała się katastrofalna dla całej krainy. Zaciekła rywalizacja wypaczyła bowiem strukturę rzeczywistości budząc do życia przerażające potwory. Tym spośród ludzi, którzy przeżyli pogrom udało się stworzyć małe, rozsiane po całym uniwersum enklawy. Ponadto nieliczni z ocalonych posiedli niezwykłe zdolności i to właśnie one dają nadzieję, że ludziom dzięki pomocy dzielnego bohatera uda się zorganizować ruch oporu i uratować to, co pozostało z dawnego Cairn.

Pierwszym zadaniem, przed którym staje gracz pragnący zmierzyć się w walce z potężnymi siłami wroga, jest stworzenie bohatera. Do naszej dyspozycji oddano pięć klas postaci, przy czym możemy je łączyć, tworząc hybrydy. Każda ma dostęp do kilku drzewek umiejętności. W trakcie rozwoju postać może osiągnąć maksymalnie 200 poziom doświadczenia a w poszczególnych klasach awansować aż do 75. Każdy ogólny poziom doświadczenia zapewnia trzy punkty do wydania na ulepszenie bohatera, które można przyporządkować albo do poziomów klasowych, albo wydać na podniesienie wartości opartych na nich umiejętności. Jest to dość ciekawe rozwiązanie, ponieważ wymaga dokonania wyboru pomiędzy rozwojem klasy – co zapewnia wyższe atrybuty, więcej zdrowia i energii magicznej – a unikalnymi umiejętnościami walki, bez których szanse na wygranie starć znacznie maleją.

Każda postać opisania jest również za pomocą trzech atrybutów: sprytu, budowy ciała i ducha. Jest to klasyczny podział na wyższą szansę trafienia/trafienie krytyczne, większą liczbę punktów życia/szansę na unik oraz większą ilość energii magicznej/wyższe obrażenia magiczne. Poza wspomnianym wcześniej podnoszeniem atrybutów za pomocą awansowania w klasie, każdy poziom ogólny zapewnia możliwość podniesienia jednego z nich o kilka punktów. System ten, choć uproszczony, działa całkiem sprawnie i jest intuicyjny.

Istotnym elementem zabawy jest również kolekcjonowanie przedmiotów, z których część można modyfikować i zestawiać (crafting) tworząc nowe. W grze występują cztery rodzaje przedmiotów: zwykłe, mało powszechne (żółte), trudno dostępne (zielone) i niezwykle rzadkie (niebieskie). Oczywiście im trudniejszy do znalezienie lub zdobycia przedmiot, tym lepsze jego statystki oraz większa liczba specjalnych zdolności. Co ciekawe, już na samym początku gry z wielu wrogów wypadają przedmioty żółte, a nie tony mało wartego żelastwa.

Od strony graficznej Grim Dawn prezentuje się podobnie do swego poprzednika, gdyż wykorzystuje udoskonalony silnik Iron Lore, ten sam, który użyto podczas tworzenia Titan Quest. Twórcy udoskonalili jednakże wygląd lokacji oraz umożliwili graczom skorzystanie z funkcji obracania kamery, co zwiększa poczucie przestrzenności i trójwymiarowości świata.

Poza rozwiniętym pod względem fabuły wątkiem dla jednego gracza, gra oferuje także tryb multiplayer, w którym nacisk położony został na rozgrywkę grupową. (źródło)

Screeny – Akt II

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.